Premium Customer Experience Koningsdag 2025: het Kraampje van Koophandel, de hoge nood van Hema en meer activaties Ook Bolletje, Fritz-Kola, Tikkie en Staatsloterij presenteren koninklijke creaties.
Premium Campagnes Wakker Dier richt pijlen op 'harteloos' FrieslandCampina en meer campagnes Ook Allianz Direct, Cineville, Bibliotheekplaza, Lipton Icea Tea en EY spelen zichzelf in de kijker met opvallend werk.
Partnerbijdrage Een publiek merk is ook gewoon een merk iO interviewt Havenbedrijf Rotterdam en Tergooi Medisch Centrum over merk, reputatie en communicatie in de publieke sector.
Partnerbijdrage De AI-revolutie in de creatieve sector De opmars van generatieve AI is ongekend en ook de reclamewereld kijkt mee.
Premium Bureaus WE Fashion kiest Springbok voor mediastrategie na pitch Het bureau wordt verantwoordelijk voor mediastrategie, media-inkoop, data-orkestratie en -modellering.
Premium Customer Experience Koningsdag 2025: het Kraampje van Koophandel, de hoge nood van Hema en meer activaties Ook Bolletje, Fritz-Kola, Tikkie en Staatsloterij presenteren koninklijke creaties.
Premium Campagnes Wakker Dier richt pijlen op 'harteloos' FrieslandCampina en meer campagnes Ook Allianz Direct, Cineville, Bibliotheekplaza, Lipton Icea Tea en EY spelen zichzelf in de kijker met opvallend werk.
Partnerbijdrage Een publiek merk is ook gewoon een merk iO interviewt Havenbedrijf Rotterdam en Tergooi Medisch Centrum over merk, reputatie en communicatie in de publieke sector.
Partnerbijdrage De AI-revolutie in de creatieve sector De opmars van generatieve AI is ongekend en ook de reclamewereld kijkt mee.
Premium Bureaus WE Fashion kiest Springbok voor mediastrategie na pitch Het bureau wordt verantwoordelijk voor mediastrategie, media-inkoop, data-orkestratie en -modellering.
Contentmarketing Trending deze week: Instagram’s Edits vs CapCut Instagram lanceert Edits: een alles-in-één video-app als alternatief voor CapCut. Zonder watermerk, gebouwd voor Reels. Het proberen waard.
Premium Merkstrategie De leermeesters van Jeroen van Eck: 'Laten we eerlijk zijn: hoe vaak zien we nog echt iets oorspronkelijks?' Random Pic(k) Of The Day For A Week. Nils Adriaans vraagt vakgenoten wat hen inspireert. Ditmaal strateeg Jeroen van Eck.
Premium Merkstrategie Hoe een zorgverzekeraar en een zonnebrandmerk samen strijden tegen huidkanker Nederland kent het hoogste aantal huidkankergevallen van Europa. Tijd om in te grijpen, vonden Zilveren Kruis en zonnebrandmerk Tenue Soleil
Partnerbijdrage Rebranding staat of valt niet alleen met design – maar met organisatie Tijdens CMO Day 2025 verkennen we wat er echt nodig is om een merktransformatie succesvol te laten landen.
Partnerbijdrage Hoe headless jouw e-commerce versnelt Blijf jij hangen in trage processen en technische beperkingen? Ontdek hoe headless jouw platform sneller, flexibeler en schaalbaar maakt.
Premium Media Omzet Ster 212 miljoen in 2024, pleidooi voor aanpassing wetgeving Ster wacht de resultaten van de impactanalyse over reclame bij de publieke omroep af.
Contentmarketing Trending deze week: Instagram’s Edits vs CapCut Instagram lanceert Edits: een alles-in-één video-app als alternatief voor CapCut. Zonder watermerk, gebouwd voor Reels. Het proberen waard.
Premium Merkstrategie De leermeesters van Jeroen van Eck: 'Laten we eerlijk zijn: hoe vaak zien we nog echt iets oorspronkelijks?' Random Pic(k) Of The Day For A Week. Nils Adriaans vraagt vakgenoten wat hen inspireert. Ditmaal strateeg Jeroen van Eck.
Premium Merkstrategie Hoe een zorgverzekeraar en een zonnebrandmerk samen strijden tegen huidkanker Nederland kent het hoogste aantal huidkankergevallen van Europa. Tijd om in te grijpen, vonden Zilveren Kruis en zonnebrandmerk Tenue Soleil
Partnerbijdrage Rebranding staat of valt niet alleen met design – maar met organisatie Tijdens CMO Day 2025 verkennen we wat er echt nodig is om een merktransformatie succesvol te laten landen.
Partnerbijdrage Hoe headless jouw e-commerce versnelt Blijf jij hangen in trage processen en technische beperkingen? Ontdek hoe headless jouw platform sneller, flexibeler en schaalbaar maakt.
Premium Media Omzet Ster 212 miljoen in 2024, pleidooi voor aanpassing wetgeving Ster wacht de resultaten van de impactanalyse over reclame bij de publieke omroep af.
Premium Artificial Intelligence Verandert ons zoekgedrag door de komst van AI? We vroegen het Thomas Mesu en Heidi Anthonis van digital agency Happy Horizon, en SEO-expert Marco Bouman.
Bureaus De strijd om het prijskaartje: hoe creative tech de verhoudingen binnen bureaus op scherp zet Van social listeningtools tot deep research: het gebruik van AI is inmiddels gemeengoed. Drie experts geven duiding.
Artificial Intelligence De concrete (en strategische) voordelen van AI voor marketing ‘Veel marketeers gebruiken AI nog vooral om sneller méér content te maken, maar dat is precies wat je níet moet doen.’
Customer Experience Nederlandse consument loopt in Europa voorop met AI-shopping 70% van de shoppers ziet AI bovendien als nuttig hulpmiddel bij het optimaliseren van hun loyaliteitspunten.
Bureaus De strijd om het prijskaartje: hoe creative tech de verhoudingen binnen bureaus op scherp zet
Premium Data & Insights Hema’s Thuistoilet enthousiast onthaald door vrouwen, maar de eigen wc openstellen is een dingetje Panelonderzoek in opdracht van Adformatie onder 500 vrouwen levert veel sympathie op voor Hema's activatie.
Premium Gedragsverandering CDA en NSC willen totaalverbod op kinderreclames tot 18 jaar Plannen van staatssecretaris gaan volgens partijen niet ver genoeg.
Premium Bureaus SuperRebel, The Best Social en Today’s Milk samen verder Natascha van den Ende (managing director) en Lodewijk Varossieau (chief creative officer) lichten de plannen toe.
Partnerbijdrage Publicis Groupe Nederland zet nieuwe standaard voor merk activaties In-house Brand Activations team pioniert in merkactivaties en storytelling gecombineerd met media.
Partnerbijdrage Zo scoren Tommy Hilfiger en Veneta met Microsoft Advertising Tijdens Friends of Search deelden de merken de indrukwekkende resultaten van hun digitale strategie.
Premium Bureaus Dentsu Creative wint social-pitch Volkswagen Het automerk stapt over van Boomerang Agency.
Premium Data & Insights Google komt terug op zijn plannen en houdt thirdparty-cookies toch in Chrome De techreus wil toch vasthouden aan thirdpartycookies, na gesprekken met onder meer adverteerders en uitgevers.
Premium Carriere Digital marketeer Koen Klomp scoort ook offline met nieuw bordspel Out of Office | Hoe Klomp, eigenaar van Slampaq, internetmarketing- en softwareontwikkelingsbureau, ook spelontwikkelaar en -producent werd.
Premium Media Socialmedia-app BeReal toont nu ook in Nederland advertenties BeReal biedt twee advertentieformats aan en werkt voor de Nederlandse markt samen met WebAds.
Premium Merkstrategie Laura Melenhorst (lollymerk Suckers): 'Nieuwsgierigheid is geen luxe, maar een businessmodel’ Hoe verover je als nieuw merk een plek tussen gevestigde namen? De jonge ondernemer Laura Melenhorst heeft het antwoord.
Premium Digital transformation 20 jaar YouTube: zo kijken Nederlanders nu Sam Vergauwen, country manager van YouTube, blikt terug én vooruit in een exclusief interview met Adformatie.
Premium Bureaus Kamer van Koophandel kiest New Era Consultancy Een 'aanbestedingsprocedure' ging hieraan vooraf. De samenwerking met N=5 blijft bestaan.
Premium Data & Insights Hema’s Thuistoilet enthousiast onthaald door vrouwen, maar de eigen wc openstellen is een dingetje Panelonderzoek in opdracht van Adformatie onder 500 vrouwen levert veel sympathie op voor Hema's activatie.
Premium Gedragsverandering CDA en NSC willen totaalverbod op kinderreclames tot 18 jaar Plannen van staatssecretaris gaan volgens partijen niet ver genoeg.
Premium Bureaus SuperRebel, The Best Social en Today’s Milk samen verder Natascha van den Ende (managing director) en Lodewijk Varossieau (chief creative officer) lichten de plannen toe.
Partnerbijdrage Publicis Groupe Nederland zet nieuwe standaard voor merk activaties In-house Brand Activations team pioniert in merkactivaties en storytelling gecombineerd met media.
Partnerbijdrage Zo scoren Tommy Hilfiger en Veneta met Microsoft Advertising Tijdens Friends of Search deelden de merken de indrukwekkende resultaten van hun digitale strategie.
Premium Bureaus Dentsu Creative wint social-pitch Volkswagen Het automerk stapt over van Boomerang Agency.
Premium Data & Insights Google komt terug op zijn plannen en houdt thirdparty-cookies toch in Chrome De techreus wil toch vasthouden aan thirdpartycookies, na gesprekken met onder meer adverteerders en uitgevers.
Premium Carriere Digital marketeer Koen Klomp scoort ook offline met nieuw bordspel Out of Office | Hoe Klomp, eigenaar van Slampaq, internetmarketing- en softwareontwikkelingsbureau, ook spelontwikkelaar en -producent werd.
Premium Media Socialmedia-app BeReal toont nu ook in Nederland advertenties BeReal biedt twee advertentieformats aan en werkt voor de Nederlandse markt samen met WebAds.
Premium Merkstrategie Laura Melenhorst (lollymerk Suckers): 'Nieuwsgierigheid is geen luxe, maar een businessmodel’ Hoe verover je als nieuw merk een plek tussen gevestigde namen? De jonge ondernemer Laura Melenhorst heeft het antwoord.
Premium Digital transformation 20 jaar YouTube: zo kijken Nederlanders nu Sam Vergauwen, country manager van YouTube, blikt terug én vooruit in een exclusief interview met Adformatie.
Premium Bureaus Kamer van Koophandel kiest New Era Consultancy Een 'aanbestedingsprocedure' ging hieraan vooraf. De samenwerking met N=5 blijft bestaan.