Premium Customer Experience Koningsdag 2025: het Kraampje van Koophandel, de hoge nood van Hema en meer activaties
Premium Customer Experience Koningsdag 2025: het Kraampje van Koophandel, de hoge nood van Hema en meer activaties
Premium Gedragsverandering Rechter: gemeenten mogen fossiele reclame verbieden De reisbranche verliest de zaak rond het verbod op fossiele reclame in Den Haag.
Premium Bureaus WE Fashion kiest Springbok voor mediastrategie na pitch Het bureau wordt verantwoordelijk voor mediastrategie, media-inkoop, data-orkestratie en -modellering.
Partnerbijdrage De ‘opposites attract’ methode voor Total Video Mediastrategie: focus op bereik voor conversie, of contacten voor awareness. Maar hoe genereer je exclusief bereik?
Partnerbijdrage Waarom zou je als merk gaan voor een CEP die niet het meeste bijdraagt aan mentale beschikbaarheid? Waarom zou je kiezen voor een CEP die volgens onderzoek niet persé het meeste bijdraagt aan mentale beschikbaarheid?
Merkstrategie PostNL-bezorger wordt opgesloten in tuin Enzo Knol en doet zijn verhaal Het meest opmerkelijke op sociale media van de afgelopen week, door The Best Social Media.
Premium Gedragsverandering Rechter: gemeenten mogen fossiele reclame verbieden De reisbranche verliest de zaak rond het verbod op fossiele reclame in Den Haag.
Premium Bureaus WE Fashion kiest Springbok voor mediastrategie na pitch Het bureau wordt verantwoordelijk voor mediastrategie, media-inkoop, data-orkestratie en -modellering.
Partnerbijdrage De ‘opposites attract’ methode voor Total Video Mediastrategie: focus op bereik voor conversie, of contacten voor awareness. Maar hoe genereer je exclusief bereik?
Partnerbijdrage Waarom zou je als merk gaan voor een CEP die niet het meeste bijdraagt aan mentale beschikbaarheid? Waarom zou je kiezen voor een CEP die volgens onderzoek niet persé het meeste bijdraagt aan mentale beschikbaarheid?
Merkstrategie PostNL-bezorger wordt opgesloten in tuin Enzo Knol en doet zijn verhaal Het meest opmerkelijke op sociale media van de afgelopen week, door The Best Social Media.
Contentmarketing Trending deze week: Instagram’s Edits vs CapCut Instagram lanceert Edits: een alles-in-één video-app als alternatief voor CapCut. Zonder watermerk, gebouwd voor Reels. Het proberen waard.
Premium Merkstrategie De leermeesters van Jeroen van Eck: 'Laten we eerlijk zijn: hoe vaak zien we nog echt iets oorspronkelijks?' Random Pic(k) Of The Day For A Week. Nils Adriaans vraagt vakgenoten wat hen inspireert. Ditmaal strateeg Jeroen van Eck.
Premium Campagnes Wakker Dier richt pijlen op 'harteloos' FrieslandCampina en meer campagnes Ook Allianz Direct, Cineville, Bibliotheekplaza, Lipton Icea Tea en EY spelen zichzelf in de kijker met opvallend werk.
Partnerbijdrage Van innovatie tot impact: Sarah Lewis (Showheroes) over de toekomst van CTV CTV groeit razendsnel: Sarah Lewis (ShowHeroes) onthult hoe merken impact kunnen maken met slimme, interactieve formats.
Partnerbijdrage Rijksmuseum en Donald Duck trekken 60% nieuw publiek aan De crossmediale samenwerking met Disney en Donald Duck trok tijdens de familiemaand 60% nieuw publiek naar het Rijksmuseum
Premium Merkstrategie Hoe een zorgverzekeraar en een zonnebrandmerk samen strijden tegen huidkanker Nederland kent het hoogste aantal huidkankergevallen van Europa. Tijd om in te grijpen, vonden Zilveren Kruis en zonnebrandmerk Tenue Soleil
Contentmarketing Trending deze week: Instagram’s Edits vs CapCut Instagram lanceert Edits: een alles-in-één video-app als alternatief voor CapCut. Zonder watermerk, gebouwd voor Reels. Het proberen waard.
Premium Merkstrategie De leermeesters van Jeroen van Eck: 'Laten we eerlijk zijn: hoe vaak zien we nog echt iets oorspronkelijks?' Random Pic(k) Of The Day For A Week. Nils Adriaans vraagt vakgenoten wat hen inspireert. Ditmaal strateeg Jeroen van Eck.
Premium Campagnes Wakker Dier richt pijlen op 'harteloos' FrieslandCampina en meer campagnes Ook Allianz Direct, Cineville, Bibliotheekplaza, Lipton Icea Tea en EY spelen zichzelf in de kijker met opvallend werk.
Partnerbijdrage Van innovatie tot impact: Sarah Lewis (Showheroes) over de toekomst van CTV CTV groeit razendsnel: Sarah Lewis (ShowHeroes) onthult hoe merken impact kunnen maken met slimme, interactieve formats.
Partnerbijdrage Rijksmuseum en Donald Duck trekken 60% nieuw publiek aan De crossmediale samenwerking met Disney en Donald Duck trok tijdens de familiemaand 60% nieuw publiek naar het Rijksmuseum
Premium Merkstrategie Hoe een zorgverzekeraar en een zonnebrandmerk samen strijden tegen huidkanker Nederland kent het hoogste aantal huidkankergevallen van Europa. Tijd om in te grijpen, vonden Zilveren Kruis en zonnebrandmerk Tenue Soleil
Premium Artificial Intelligence Verandert ons zoekgedrag door de komst van AI? We vroegen het Thomas Mesu en Heidi Anthonis van digital agency Happy Horizon, en SEO-expert Marco Bouman.
Bureaus De strijd om het prijskaartje: hoe creative tech de verhoudingen binnen bureaus op scherp zet Van social listeningtools tot deep research: het gebruik van AI is inmiddels gemeengoed. Drie experts geven duiding.
Artificial Intelligence De concrete (en strategische) voordelen van AI voor marketing ‘Veel marketeers gebruiken AI nog vooral om sneller méér content te maken, maar dat is precies wat je níet moet doen.’
Customer Experience Nederlandse consument loopt in Europa voorop met AI-shopping 70% van de shoppers ziet AI bovendien als nuttig hulpmiddel bij het optimaliseren van hun loyaliteitspunten.
Bureaus De strijd om het prijskaartje: hoe creative tech de verhoudingen binnen bureaus op scherp zet
Premium Media Omzet Ster 212 miljoen in 2024, pleidooi voor aanpassing wetgeving Ster wacht de resultaten van de impactanalyse over reclame bij de publieke omroep af.
Premium Data & Insights Hema’s Thuistoilet enthousiast onthaald door vrouwen, maar de eigen wc openstellen is een dingetje Panelonderzoek in opdracht van Adformatie onder 500 vrouwen levert veel sympathie op voor Hema's activatie.
Premium Gedragsverandering CDA en NSC willen totaalverbod op kinderreclames tot 18 jaar Plannen van staatssecretaris gaan volgens partijen niet ver genoeg.
Partnerbijdrage Maurice Paans benoemd tot Business Director bij Ambassadors, Amp.Amsterdam, Cube en Vocoda In deze nieuwe functie wordt hij eindverantwoordelijk voor de commerciële strategie en groei.
Partnerbijdrage Zo scoren Tommy Hilfiger en Veneta met Microsoft Advertising Tijdens Friends of Search deelden de merken de indrukwekkende resultaten van hun digitale strategie.
Premium Bureaus SuperRebel, The Best Social en Today’s Milk samen verder Natascha van den Ende (managing director) en Lodewijk Varossieau (chief creative officer) lichten de plannen toe.
Premium Bureaus Dentsu Creative wint social-pitch Volkswagen Het automerk stapt over van Boomerang Agency.
Premium Data & Insights Google komt terug op zijn plannen en houdt thirdparty-cookies toch in Chrome De techreus wil toch vasthouden aan thirdpartycookies, na gesprekken met onder meer adverteerders en uitgevers.
Premium Carriere Digital marketeer Koen Klomp scoort ook offline met nieuw bordspel Out of Office | Hoe Klomp, eigenaar van Slampaq, internetmarketing- en softwareontwikkelingsbureau, ook spelontwikkelaar en -producent werd.
Premium Media Socialmedia-app BeReal toont nu ook in Nederland advertenties BeReal biedt twee advertentieformats aan en werkt voor de Nederlandse markt samen met WebAds.
Premium Merkstrategie Laura Melenhorst (lollymerk Suckers): 'Nieuwsgierigheid is geen luxe, maar een businessmodel’ Hoe verover je als nieuw merk een plek tussen gevestigde namen? De jonge ondernemer Laura Melenhorst heeft het antwoord.
Premium Digital transformation 20 jaar YouTube: zo kijken Nederlanders nu Sam Vergauwen, country manager van YouTube, blikt terug én vooruit in een exclusief interview met Adformatie.
Premium Media Omzet Ster 212 miljoen in 2024, pleidooi voor aanpassing wetgeving Ster wacht de resultaten van de impactanalyse over reclame bij de publieke omroep af.
Premium Data & Insights Hema’s Thuistoilet enthousiast onthaald door vrouwen, maar de eigen wc openstellen is een dingetje Panelonderzoek in opdracht van Adformatie onder 500 vrouwen levert veel sympathie op voor Hema's activatie.
Premium Gedragsverandering CDA en NSC willen totaalverbod op kinderreclames tot 18 jaar Plannen van staatssecretaris gaan volgens partijen niet ver genoeg.
Partnerbijdrage Maurice Paans benoemd tot Business Director bij Ambassadors, Amp.Amsterdam, Cube en Vocoda In deze nieuwe functie wordt hij eindverantwoordelijk voor de commerciële strategie en groei.
Partnerbijdrage Zo scoren Tommy Hilfiger en Veneta met Microsoft Advertising Tijdens Friends of Search deelden de merken de indrukwekkende resultaten van hun digitale strategie.
Premium Bureaus SuperRebel, The Best Social en Today’s Milk samen verder Natascha van den Ende (managing director) en Lodewijk Varossieau (chief creative officer) lichten de plannen toe.
Premium Bureaus Dentsu Creative wint social-pitch Volkswagen Het automerk stapt over van Boomerang Agency.
Premium Data & Insights Google komt terug op zijn plannen en houdt thirdparty-cookies toch in Chrome De techreus wil toch vasthouden aan thirdpartycookies, na gesprekken met onder meer adverteerders en uitgevers.
Premium Carriere Digital marketeer Koen Klomp scoort ook offline met nieuw bordspel Out of Office | Hoe Klomp, eigenaar van Slampaq, internetmarketing- en softwareontwikkelingsbureau, ook spelontwikkelaar en -producent werd.
Premium Media Socialmedia-app BeReal toont nu ook in Nederland advertenties BeReal biedt twee advertentieformats aan en werkt voor de Nederlandse markt samen met WebAds.
Premium Merkstrategie Laura Melenhorst (lollymerk Suckers): 'Nieuwsgierigheid is geen luxe, maar een businessmodel’ Hoe verover je als nieuw merk een plek tussen gevestigde namen? De jonge ondernemer Laura Melenhorst heeft het antwoord.
Premium Digital transformation 20 jaar YouTube: zo kijken Nederlanders nu Sam Vergauwen, country manager van YouTube, blikt terug én vooruit in een exclusief interview met Adformatie.